Majoritatea oamenilor consideră că o pagină de contact reprezintă cea mai simplă parte a conceperii unui website, așa că nu îi acordă o prea mare importanță. Faptul că pagina de contact este una dintre cele mai esențiale părți ale unui website este în cele mai multe cazuri trecut cu vederea. Oamenii cred că adăugarea detaliilor de contact alături de un formular de contact sunt suficiente. Trebuie să precizez: „Din contră!” . Trebuie să ai o pagină de contact iesită din comun, din moment ce este singura cale de acces a vizitatorilor tăi prin care pot lua legătura cu tine.

                         

Așa că hai să vedem … ce poți face pentru a îmbunătăți calitatea paginii tale de contact? În primul rând, nu spun că trebuie să renunți la tot ceea ce ai deja pe pagina ta de contact. Cu toții folosim aceleași elemente de bază: specificăm adresa, numărul de telefon, adresa de e-mail și desigur, folosim un formular de contact (pentru că a devenit unul din cele mai actuale trenduri). Cu toate acestea, cele menționate nu sunt suficiente. Trebuie, de asemenea, să îți pui amprenta pe această pagină de contact, să o personalizezi, în așa fel încât să se diferențieze de celelalte pagini de contact care sunt create în același stil monoton.

Dacă te documentezi puțin asupra website-urilor create de web designeri, vei observa că în general au cele mai interesante pagini de contact. Însă, chiar dacă nu esti web designer, nu înseamnă că tu nu poți avea o pagină de contact la fel de interesantă. Spiritul creativ se regăsește în fiecare dintre noi, trebuie doar descoperit și apoi pus în aplicare. Secretul este să fii atent la cele mai mici detalii, pentru că acestea au efectul scontat.

Primul pas constă în redactarea textelor. De regulă, există foarte puțin text pe o pagină de contact, exceptând detaliile de contact; cel mai probabil există una sau două fraze mai scurte (scrise în stilul standard: Vă rugăm să luați legătura cu noi, folosind datele de contact de mai jos) și cam atât. Toate acestea ar fi în regulă, dar deja când vezi sute de pagini de contact având aceeași structură și aceleași „mini texte” , devine plictisior și previzibil. De ce să nu schimbi acest lucru?

În următoarele rânduri am să îți prezint cum:

1. Una dintre cele mai eficiente metode de a realiza acest lucru este prin înlocuirea formulării standard cu expresii mai amicale. De exemplu, în locul unui titlu precum „Contactați-ne” sau „Ia legătura cu noi”, ai putea să optezi pentru ceva de genul „Salută-ne” sau ”Dorești să discutăm?”. Există și alte exemple precum acestea:

                                 

Folosirea unor litere colorate sau a unor fonturi mai deosebite pot ,de asemenea, să contribuie la o pagină de contact mai interesantă. În loc să afișezi doar datele de contact pe pagină, ai putea să încerci să interacționezi cu vizitatorii tăi, prin adresări precum:

- Dorești să discutăm? Acum ai șansa!

- Ai ceva să ne transmiți? Suntem numai urechi :)

- Fii curajos și intră în contact cu noi … nu te vom mușca!

Poți folosi oricare formulă de adresare care îți trece prin minte. Important este să fii original și autentic, ca să te diferențiezi de competitorii tăi anoști.

Există și alte abordări care ți-ar asigura că pagina de contact ar ieși din anonimat.

2. O abordare ilustrativă ar fi să inserezi câteva poze care să reflecte idea de a contacta pe cineva, acestea fiind sugestive și amuzante în același timp. În acest fel, pagina ta de contact va avea întotdeauna ceva unic, și astfel va stârni interesul vizitatorilor și le va capta atenția. Iată câteva exemple, care exprimă într-un mod concret la ceea ce fac referire: poze cu telefoane vintage, mesaje într-o sticlă, porumbei așezați lângă o căsuță de lemn sau cărți poștale.

                             

3. O altă metodă ar fi să utilizezi un fundal diferit, unul care să aibă coloane laterale și una dintre ele să conțină câteva informații despre tine. Inserează o poză de-a ta sau a echipei de „Asistență cu clienții” din compania ta, alături de text, pentru a părea cât mai autentic. Dacă oamenii văd un chip uman, pe care îl pot asocia cu afacerea ta, ei vor tinde să fie mai încrezători, iar astfel șansele vor fi mai mari de a te contacta.

                          

4. Ai putea, de asemenea, să afișezi un testimonial într-unul dintre coloanele laterale, sau în altă parte a paginii de contact. Știu că sună cam ciudat, dar dacă stai puțin să te gândești, a vedea și a citi un testimonial sau o revizuire poate contribui mult la luarea unei decizii.

5. Prin folosirea „Manager-ului Navigare” într-o coloană laterală pentru a crea un meniu adițional alături de opțiunile de contact, pagina ta va avea un aspect modern.

Ca și concluzie, ideea principală constituie aflarea unei modalități optime de elaborare a unei pagini de contact, suficient de originală și de interesantă încât să determine vizitatorii tăi să facă pasul cel mare: cel de a te contacta. Sper că acest articol te va ajuta să realizezi acest lucru!

Design