Alegerea fonturilor corespunzătoare pentru redactarea textelor, care vor fi incluse în website-ul tău nu este o decizie atât de ușoară precum ţi-ai imaginat. Mulți factori trebuie luați în considerare, astfel că am decis să îți prezentăm câteva reguli sau principii despre cum să utilizezi fonturile într-un mod corect. De asemenea, sperăm că le vei considera utile şi că le vei aplica în redactarea textelor, cuprinse în website-ul tău. Dar haide să nu ne grăbim şi să parcurgem totul pas cu pas.

                      

Care este prima și cea mai importantă regulă a utilizării fonturilor? Întâi asigură-te că textul este lizibil! Pentru a putea face acest lucru trebuie să știi câteva informații, despre cele doua mari categorii ale fonturilor. Prima categorie poartă denumirea de „Font-urile Serif ” iar cea de-a doua categorie în „Font-urile Sans Serif ”. Cum se diferențiază cele două între ele? Să aflăm din rândurile următoare:

Fonturile Serif

Fonturile Serif sunt definite prin niște linii micuțe de tip cârlig ori sunt ușor buclate la sfârșitul fiecărei litere sau la sfârșitul fiecărui simbol. „Fonturile Serif” se folosesc în general pentru cuprinsul paginii. Este mai ușor pentru cititor să urmărească textul, astfel că este foarte simplu de citit pe pagina respectivă. Din acest motiv, fontul Serif este des utilizat în special, în ziare reviste, cărți, etc. Totuși se consideră dificil de citit pe un monitor (cel mai bun și cunoscut exemplu: Times New Roman).

Fonturile Sans Serif

Cuvântul „sans” înseamnă „fără”, prin urmare este în opoziție cu stilul de tipar caracteristic 'Fonturilor Serif'. Datorită simplității acestui font, este foarte ușor de citit pe un monitor, dar dificil de citit într-o variantă printată. Așadar, aceste fonturi sunt cele mai potrivite pentru website-uri. Sunt utilizate în mod special pentru textele cu dimensiuni mai mici (cele mai cunoscute exemple: Arial, Verdana, Source Sans Pro).

O altă „regulă” de a noastră în ceea ce privește fonturile se referă la dimensiuni, tipuri precum și atribute. Un website trebuie să aibă un „flux”, o continuitate vizuală, iar fonturile sunt o componentă din acestă viziune de ansamblu. Acesta este motivul pentru care trebuie să fii foarte atent când le alegi.

Nu folosi mai mult de două maxim trei tipuri de fonturi pe un website. Va fi foarte dificil de citit, precum și confuz pentru cititorii tăi. Atenția lor va fi împărțită asupra diferitelor tipuri de fonturi, iar în cel mai rău caz vor decide să părăsească website-ul tău, datorită impresiei vizuale proaste, pe care le-ai creat-o, în urma vizualizării site-ului. Nu ar trebui să îți asumi acest risc. Poți să folosești un font pentru titluri sau/și subtitluri, un alt font pentru text, poate încă un font pentru detaliile de contact din footer-ul website-ului, dar cam atât, nu trebuie sa exagerezi prin folosirea unui număr mare de fonturi!

Alegerea fontului potrivit este în corelație cu tipul de afacere pe care îl deții. De exemplu, dacă deții un salon de coafură nu folosi un font precum „Molot”, deoarece acest font este mai degrabă potrivit, pentru o firmă de construcții. Ar trebui să alegi ceva mai clasic, precum fontul „Georgia” sau un font care se aseamănă cu scrisul de mână precum „Marck Script”. Depinde foarte mult de la caz la caz. Problema în alegerea unor fonturi mai îngroșate sau mai subțiri este din nou sub „jurisdicția”, tipului afacerii tale. Asigură-te că fontul este relevant și potrivit.

Mărimile sunt de asemenea cruciale. Fonturile sunt un aspect mic, dar important al design-ului website-ul tău. Până și detaliile cele mai mici precum alegerea mărimii fontului pot, fie să îmbunătățească fie să strice întregul aspect, al design-ului website-ului tău. Prin urmare trebuie să fii sigur că mărimea este una potrivită: nici prea mare, nici prea mică. Trebuie să fii foarte atent la interesul clienților tăi - fonturile prea mici la titluri și subtitluri îi vor face pe clienți să-și piardă interesul; de asemenea să fii atent și la interesul tău - dacă ai promoții speciale sau dorești să evidenţiezi anumite anunțuri, folosește fonturi mari.

Adăugarea unor atribute (bold, italic, culoare, subliniere, etc) constituie de asemena un aspect complicat. Îţi reamintim că lucrurile simple sunt cele mai eficace şi nu este necesară încărcarea paginii web, cu nenumărate fonturi.Toate aceste atribute sunt făcute pentru a atrage antenția şi pentru a evidenţia anumite mesaje. De exemplu, dacă te decizi să foloseşti o culoare pentru a evidenția un text, trebuie să alegi o culoare potrivită, compatibilă cu designul website-ului tău.

În finalul acestui articol am să îți ofer un ultim sfat: dacă dorești ca website-ul tău să fie afișat într-un tipar identic sau similar pe toate tipurile de computer (PC, Mac) ale vizitatorilor, folosește una dintre aceste fonturi: Arial sau Verdana. Acum știi foarte bine regulile care sunt permise şi nepermise în utilizarea corectă a fonturilor. Încearcă să le aplici pe website-ul tău. Cu siguranță vei fi mulțumit de rezultate!

Design