Majoritatea oamenilor consideră că metodele comune de publicitate și marketing, precum pliantele și broșurile, sunt de domeniul trecutului. Deși, nu sunt neaparat de acord, trebuie să recunosc faptul că, dacă deții o afacere, prezența în mediul online și pe rețelele Social Media sunt absolut cruciale în era în care trăim. Acesta este motivul pentru care am decis să scriu despre unele dintre cele mai importante elemente ale unei strategii de marketing. Prin urmare, fixați-vă centurile de siguranță, deoarece traseul prin lumea marketing-ului online este unul cu denivelări.

- Fii online, fii peste tot

Evident, primul pas constă în crearea unor conturi pe principalele platforme Social Media, precum Facebook, Twitter, Youtube, Google+, LinkedIn, Instagram și așa mai departe. Aceste conturi create constituie pentru afacerea ta primul pas spre „succesul social”.

                             

- Planul

Pilonul fiecărei strategii de succes constă dintr-un plan foarte bine pus la punct. Prin urmare trebuie să ai un plan elaborat și bine structurat. Personal, consider că brainstorming-ul este una dintre cele mai bune practici atunci când vine vorba de a planifica ceva. Tot ce trebuie să faci este să aduni o echipă și să rogi fiecare membru în parte să își expună părerea cu privire la marketing și Social Media. Acest lucru este folositor, deoarece nu doar că membrii echipei vor fi familiari cu produsele și serviciile care trebuie promovate, dar cel mai probabil, ei au deja o experiență personală cu site-urile de social media, iar această experiență poate fi valorificată.

- Pregătirea - prospectează-ți competiția

Aruncă o privire la profilele sociale pe care competitorii tăi le au, pentru a-ți crea un plan de acțiune infailibil. Dacă faci această analiză necesară, vei găsi cu siguranță nișa adecvată al cărei grup de oameni țintă dorești să le captezi atenția. Astfel, informația pe care o postezi să fie agreată de ei și să fie considerată suficient de interesantă, pentru a investi timp în a o citi și a o distribui mai departe. Nu îți subestima competitorii și în același timp învață și din greșelile pe care le fac.

- Executarea planului propus

Desigur, acest lucru este departe de a fi suficient, din moment ce trebuie să fii activ și implicat în activitățile sociale ale acestor rețele. Este cu siguranță cea mai grea parte. Trebuie să fii conștient de oportunitățile unice pe care fiecare platformă de social media le are de oferit. De exemplu, dacă vrei să postezi un mesaj foarte scurt, scrierea unui tweet este soluția ideală, dar dacă dorești să postezi un mesaj mai lung, de tip articol, atunci Facebook sau Google+ sunt perfecte pentru această opțiune. Mai mult decât atât, utilizează-ți profilul de LinkedIn pentru a împărtăși informații strict legate de afaceri. Există atât de multe platforme de social media care au scopuri diferite. Profită de posibilitățile pe care le oferă fiecare și postează/distribuie corespunzător.

Nu uita că vizitatorii tăi îți vor acorda mai multă încredere dacă vor vedea că paginile tale de profil sunt mereu actualizate și că există persoane reale în spatele lor. Asta înseamnă că trebuie să postezi/distribui sau să tweet-uiești într-un mod firesc, uman, nu ca un robot. „Condimentează” pagina cu povești amuzante despre afacerea ta. Nu uita să postezi multe poze despre produsele tale și de asemenea, postări precum „gândul zilei”. Toate aceste lucruri vor spori atenția celor din jur.

- Ademenește-ți clienții

Există două motive pentru care folosești Social Media: vrei să câștigi noi clienți și să îți promovezi afacerea. Prin urmare, trebuie să fii diferit față de ceilalți. Trebuie să aduci ceva nou, ceva care vor atrage potențiali clienți, dar cum? Ei bine, există o regulă nescrisă care spune în felul următor: oferă-le ceva și dacă este suficient de bun, se vor întoarce. Această regulă se aplică și în cazul platformelor social media. Trebuie să faci aceste platforme interesante prin crearea de promoții, organizarea de concursuri, chiar și crearea de video-uri despre afacerea ta.

Voi încerca să ilustrez mai bine această idee printr-un exemplu concret. Să ne gândim la o brutărie. Proprietarul acestei brutării ar trebui să aibă:

  • promoții precum: „Vrei să guști din brioșele noastre delicioase? Oferim 6 brioșe la fiecare al 10-lea vizitator care ne oferă un Like paginii noastre de Facebook sau se alătură comunității noastre de pe Google+ ” .
  • concursuri precum: „Vrei să câștigi un coș plin cu produsele noastre delicioase de patiserie? Trimite-ne sau distribuie rețeta de tort preferată pe pagina noastră de Facebook. Urmăritorii noștri vor vota cea mai bună rețetă și dacă rețeta ta este cea câștigătoare, doar relaxează-te și așteaptă curierul”.

- Acordă atenție

Încă nu ai terminat, mai există însă un singur obstacol cu care trebuie să te confrunți. Cu toții știm că întotdeauna clientul are dreptate, dar social media a mai adăugat un nou aspect la această afirmație, și anume: clientul este de asemenea foarte nervos dacă nu primește un răspuns imediat. Așadar, trebuie să depui eforturi pentru a oferi un suport excelent pentru relațiile cu clienții, nu doar pe website-ul tău, dar și pe profilele de social media. Verifică întotdeauna dacă cineva ți-a lăsat un mesaj sau dacă a avut o întrebare legată de afacerea ta și ocupă-te de fiecare în parte cât de repede posibil. Mai mult decât atât, în cazul în care cineva postează ceva legat de afacerea ta sau împărtășește un feedback, mulțumește-i pentru el. Chiar dacă feedback-ul este unul negativ trebuie să te ocupi de el, nu doar să-l ignori. Dacă răspunzi politicos vei face o impresie bună. Dacă ești prezent și activ pe mai multe rețele de socializare și nu ai timp să te ocupi în mod personal de ele, ar fi recomandat să ai un angajat care să se ocupe în locul tău.

Vorbind la modul general, cam despre asta este vorba. Am ajuns la destinație, poți să îți desfaci centura de siguranță. Acum ai câteva sfaturi în ceea ce privește social media și sperăm că îți vor fi la îndemână.

Marketing