Captarea atenţiei unei persoane este o acțiune care se derulează în decursul a câtorva secunde. Asigură-te că oricine va deschide website-ul tău va fi atras în a petrece cât mai mult timp pe acea pagină web. Crearea unei imagini pentru website-ul tău este asemănătoare cu crearea unui personaj (de film) sau a unui avatar. În rândurile de mai jos urmează să îţi prezentăm cinci paşi care vor da personalitate site-ului, respectiv personajului tău.

                    

1. Capul şi faţa - Setările de branding

Da, asemeni unui personaj, fiecare afacere trebuie să aibă o „faţă” care să o diferențieze și să îi ofere o imagine măgulitoare, față de competiție. Folosirea opţiunii „Setări Branding” oferită de editorul Pagix este alegerea potrivită pentru a-ţi atinge scopul. Dacă nu ai folosit această opţiune, acum este timpul să o faci. Încarcă un logo, un favicon şi adaugă un slogan şi o denumire pentru website-ul tău. Completarea acestor câmpuri va definitiva primul pas în procesul de personalizare al website-ului tău.

2. Corpul- Conţinut (Ilustrează-l exact cum Google îți spune să o faci)

Următorul pas constă în conturarea corpului, ceea ce în cazul tău reprezintă crearea de conţinut relevant și original. Ori de câte ori încearcă cineva să afle secretul care stă în spatele primelor rezultate conținute, în lista căutărilor Google, sfatul acestui motor de căutare este următorul: „trebuie să ai conţinut unic şi valoros, care să fie folositor pentru vizitatori”. Reţine aceste aspecte, vei avea nevoie de texte şi imagini reprezentative pentru afacerea ta. Văzând că imaginile sunt ale unei afaceri reale, iar textele diferă de cele generale care apar pe foarte multe website-uri, vizitatorii tăi vor avea mai multă încredere în business-ul tău şi vor fi curioşi să citească mai mult.

3. Îmbrăcămintea - Design, face întotdeauna diferenţa

Teoretic, haina nu face pe om, dar dacă ar fi să analizezi mai atent, acest aspect este cel care atrage pentru prima dată privirea și atenţia omului. De aceea în termeni de web design, ar trebui să îţi alegi „ţinuta” care reprezintă cel mai bine afacerea ta. Asigură-te că tema aleasă de tine este adecvată conceptului tău de business. Foloseşte linia orizontală, separatorul de conţinut sau barele primare pentru a organiza conţinutul website-ului tău. Este de asemenea important să faci textul atractiv pentru clienţi. Adaugă culori, diferite stiluri sau familii de fonturi pentru a sublinia cele mai importante mesaje pe care website-ul tău doreşte să le transmită.

4. Accesoriile - Oferte, Promoţii, Video-uri

Deşi gusturile vestimentare sunt importante, accesoriile sunt elementele care completează ținuta și îi desăvârșesc aspectul. Adaugă funcţionalităţi care să dea complexitate website-ului tău şi care să contureze ce ai creat până acum. Există diverse modalităţi de aplicare a acestei strategii, în funcţie de profilul afacerii tale. Poţi începe prin adăugarea unei pagini cu oferte speciale şi promoţii, pe care să o actualizezi regulat. Asta nu doar că ar capta atenţia vizitatorilor, dar ar şi contribui la reîntoarcerea acestora pe website. Mai mult de atât, poţi adăuga fişiere video de pe YouTube sau fişiere audio, pentru a da un caracter mai dinamic website-ului tău. În prezent trebuie să recunoaştem că oamenii preferă mai mult să vizioneze anumite materiale decât să le citească.

5. Ultimele retuşuri - HTML embedder (nu este aşa de înfricoşător pe cât pare)

Adăugarea acelui „ceva” care lipseşte nu este niciodată uşor, dar de fiecare dată merită efortul. La fel cum o coafură deosebită sau zâmbetul de pe chipul personajului pot fi lucrurile lipsă care fac din el un întreg, există câteva elemente care pot face același lucru și pentru website-ul tău. Folosește HTML embedder pentru a adăuga elemente precum widget-ul pentru booking (rezervare) sau un formular pentru feedback, pentru a te asigura că website-ul tău este unul complet.

                                                      

Acestea sunt doar câteva dintre sfaturile pe care le poți aplica, cel mai important lucru fiind acela de a fi cât mai creativ. Ține cont de faptul că vizitatorii tăi întotdeauna vor considera că „ceea ce vezi este ceea ce primești”. Dacă vor vedea că ai un website remarcabil, cu siguranță vor dori să cumpere ceva sau să apeleze la serviciile tale.

Design